English

Forløb om sociale medier

På forløbet om sociale medier dykker vi ned i begreber som målgruppeanalyse, viral markedsføring, content marketing, Facebook annoncering, datahåndtering, markedsføringsloven og online kundeservice. Kort sagt: du lærer at arbejde professionelt med sociale medier.

Sociale medier og digital markedsføring

Der findes ganske få virksomheder, der ikke har en profil på et eller flere sociale medier. Men mange udnytter ikke den kommercielle gevinst det kan være at være aktiv på sociale medier. Derfor har vi sammensat en række kurser, der giver din et grundigt indblik i hvad markedsføring gennem sociale medier er og hvilken værdi det kan give en virksomhed og et brand. 

Forløbet er skræddersyet til dig, der går ledig

Tilmeld dig forløbet

Hvis du vil tilmelde dig forløbet, skal du opgive AMU-numrene og AMU-fagene på kurserne i forløbet til din sagsbehandler. Vi har listet alle AMU-fagene i forløbet op for dig, så du nemt kan sende dem videre til din sagsbehandler. 

47341 Sociale medier som kommunikationskanal i detail

Varighed: 1 dag

Indhold

Lær, hvordan du bruger sociale medier som kommunikations- og salgsredskab - både eksternt i forhold til virksomhedens kunder og internt i virksomheden.

Du bliver klogere på: 

  • Kendskab til sociale medier
  • Valg og anvendelse af sociale medier til intern og ekstern kommunikation
  • Kundeservice, salg og kommunikation i relation til kunder via sociale medier
  • Vigtigheden af intern kommunikation ved brugen af sociale medier
  • Regler for brug af sociale medier internt og eksternt

Du kan tage kurset online eller som klasseundervisning med fremmøde - valget er dit. 

>> LÆS MERE OM ONLINEKURSET HER

>> SE NÆSTE KURSUSSTART PÅ KURSET MED FREMMØDE HER

49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden

Varighed: 3 dage

Indhold

Lær at planlægge, udføre og evaluere kampagner, hvor du anvender tekst, billeder og konkurrencer, der passer ind i virksomhedens branding og storytelling. Få redskaber til at udvikle virksomhedens communities, anvende social selling og markedsføre gennem influencers.

Du bliver klogere på: 

  • Branding og storytelling med sociale medier
  • Formulering af tekster og anvendelse af billeder til sociale medier
  • Kampagneplanlægning fra start til slut 
  • Introduktion til Facebook annonceringværktøj
  • Konkrete værktøjer til indholdsproduktion
  • Ratingsystemer, kundeloyalitet og brugerinddragelse
  • Influencers, konkurrencer og regler herfor
  • Social selling
  • Brug af online fællesskaber i markedsføring
  • Lovmæssige krav vedr. sociale medier, herunder GDPR

>> SE NÆSTE KURSUSSTART PÅ KURSET MED FREMMØDE HER

47189 Online kundeservice og rådgivning

Varighed: 2 dage

Indhold

Kurset 'Online kundeservice' er to dage, hvor du arbejder med kundeservice via online og især sociale medier. Du lærer hvordan du kan bruge chatbots som fx Facebook Messenger i din kundeservice og hvordan du kan opsætte automatiseringer på sociale medier, der gør din kundeservice helt i top.

Du bliver klogere på: 

  • Den digitale kunderejse
  • Nyhedsbreve og automatisering af nyhedsbreve i MailChimp
  • Loyalitetskampagner
  • Online kundeservice
  • Mersalg og fastholdelse af kunder
  • Krisestyring
  • Automatiseret kundeservice med Facebook Messenger og chatbots
  • Ekstern kommunikation

Du kan tage kurset online eller som klasseundervisning med fremmøde - valget er dit. 

>> LÆS MERE OM ONLINEKURSET HER

>> SE NÆSTE KURSUSSTART PÅ KURSET MED FREMMØDE HER

40995 Nye kunder via viral markedsføring

Varighed: 2 dage

Indhold

Viral markedsføring handler om at lave et opslag eller en annonce med et budskab, som er så relevant for personer i din målgruppe, at de bare må dele det i deres netværk. Ordet viral kommer af ordet virus og refererer til den samme eksplosive spredning, en virus kan skabe. Derfor vil du på kurset i 'Viral markedsføring' høre mere om, hvor vigtigt det er for dig, at dine budskaber på sociale medier er relevante for din målgruppe for at kunne brænde igennem og skabe virale hits.

Du bliver klogere på: 

  • Indblik i teorien bag virale hits
  • Udarbejdelse af egen viral markedsføring
  • Grundlæggende kendskab til konkrete værktøjer

Du kan tage kurset online eller som klasseundervisning med fremmøde - valget er dit. 

>> LÆS MERE OM ONLINEKURSET HER

>> SE NÆSTE KURSUSSTART PÅ KURSET MED FREMMØDE HER

Praktisk information

Pris: 6.015,00 kr. 
Varighed: 11 dage
Undervisningsform: Vælg mellem online- eller fremmødeundervisning
Undervisningssted: Rugårdsvej 286, Odense NV
Forløbet består af: AMU-fag, som alle ligger på de regionale positivlister

Læs mere om kursusforløbets udbytte og målgruppe

Kontakt os

Har du spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os.

Mads Ravn Kristiansen

Virksomhedskonsulent Telefon: 22 51 95 94 Mail: madk@tietgen.dk

Vibeke Vesterskov Nielsen

Kursussekretær Telefon: 65 45 20 04 Mail: vvni@tietgen.dk

Relaterede forløb med kurser fra de regionale positivlister

Måske du kunne finde disse kursusforløb interessante. Forløbene er sammensat af kurser fra de regionale positivlister fra Fyn, Sydjylland og Sjælland, så derfor er de helt oplagte at tage for dig, som er ledig.