English

Digital markedsføring - online

Find de rigtige kunder og tiltræk dem de rigtige steder. Forbrugeradfærd, segmentering og personaer.

Få en grundlæggende forståelse af, hvordan du kan arbejde med markedsføring på digitale kanaler, som Facebook, instagram og din egen hjemmeside.

Kurset 'Digital markedsføring - online' starter med en grundlæggende indføring i digital markedsføring og en forståelse af principperne i at markedsføre et produkt eller et brand. Du lærer, hvordan du kan udvikle, planlægge og eksekvere på virale kampagner og gøre brug af de mange muligheder for organisk spredning med et begrænset budget.

Indhold

Kurset giver dig en grundlæggende indføring i markedsføring og en forståelse af principperne i at markedsføre et produkt eller et brand.

Efter en grundlæggende introduktion arbejder du blandt andet med følgende: 

  • Introduktion til markedsføring
  • Kendskab til forskellige online og offline markedsføringskanaler
  • Viden om sociale medier
  • Værktøjer til god viral markedsføring
  • Livestreaming via sociale medier
  • Forbrugeradfærd og forbrugskultur
  • Segmentering af en målgruppe
  • Kommunikation til forskellige forbrugere
  • Kendskab til persona

Husk at vælge dag ved tilmelding

Du tilmelder dig kurset her på siden og viderestilles til efteruddannelse.dk. Her skal du vælge hvilken dag du har planlagt at tage kurset før din tilmelding kan gå igennem. Spørg vores kursussekretær, hvis du er i tvivl.

Udbytte

Efter kurset har du viden om segmentering som værktøj til målgruppeudvælgelse, samt viden om forskellige online og offline markedsføringskanaler, herunder sociale medier. Du kan vurdere og udvælge den mest relevante markedsføringskanal til en udvalgt målgruppe. Du kan bidrage med input til markedsføringskampagner målrettet en udvalgt målgruppe.

Målgruppe

Kurset i 'Digital markedsføring - online' giver en grundlæggende introduktion til markedsføring og brug af sociale medier til salg og markedsføring. Derfor er kurset relevant for alle, der har adgang til sociale medier for en virksomhed. Du kan fx være sælger, salgs- eller butiksassistent, der har fået til opgave at styre sociale medier for din arbejdsplads. Det kan også være du arbejder med marketing uden at have en marketingbaggrund, og derfor have et behov for at vide mere om basale begreber og redskaber inden for markedsføring. 

Forudsætninger

Der kræves ingen konkrete forudsætninger for at kunne deltage på kurset i 'Digital markedsføring - online'. Men vi anbefaler, at du har kendskab til sociale medier som fx Facebook.


Pris

Ufaglært/faglært: kr. 252,00
Højtuddannet: kr. 1.135,80